Vaak gestelde vragen

Dankjewel dat je zou willen doneren aan onze vzw. ​​​​Omdat wij weinig structurele subsidies krijgen, kunnen wij jullie steun enorm gebruiken. Elke bijdrage gaat dan ook rechtstreeks naar het kopen van dierenvoeding, speeltjes, en andere dingen die van het dierenopvangcentrum in Zemst een écht Pootjesparadijs maken. En daarbij telt elke cent!

 

Waarom ligt het bedrag van de actie hoger dan het effectieve bedrag? 
Bij het opstarten van een donatieactie ronden we het bedrag altijd af. Meestal vragen we jullie hulp om een factuur te betalen, maar soms hebben we nazorg kosten die we niet kunnen inschatten. Bovendien is het visueel altijd leuker om een afgerond bedrag te hebben. Al het geld dat jullie echter doneren gaat altijd naar de dieren. Is het niet het dier van de actie, dan is het andere dieren waar we hulp bij kunnen gebruiken. Zo hebben we bvb met onze inzamelactie voor Laurel, niet één maar maar liefst drie operaties kunnen financieren. (Lees het verhaal van Laurel)

 

Wat als ik niet via bancontact wil of kan betalen? 
Je mag ook altijd een vrije bijdrage doen via een storting op onze bankrekening BE94 1325 5644 7514, met de vermelding 'donatie + jouw naam'. Die donaties tellen niet mee aan de donatiepotjes, helaas, dus als je wil deelnemen aan een specifiek donatiepotje is het altijd best via ons platform te gaan.

 

Kan ik een fiscaal attest krijgen?
Wij zijn hard aan het werk om fiscale attesten mogelijk te maken, maar dat gaat ten vroegste pas voor het werkingsjaar 2026 zijn. Dit heeft te maken met de nodige documentatie die wij moeten indienden om zo'n erkenning te krijgen, en die wij niet hadden in ons eerste werkingsjaar.

 

Kan ik als bedrijf een factuur krijgen?
Wij kunnen debetnota's voorzien voor bedrijven die doneren, je kan dit achteraf aanvragen door je donatiebevestiging samen met je bedrijfsgegevens te mailen naar info@pootjesparadijs.be